Příroda kolem nás
                      Lektor  přinese do kurzu různé přírodní motivy. Případně zadá studentům za úkol donést  fotografie přírody. Pak postupuje podle otázek z bloku Jaký vztah máte  k přírodě?
                        Napíše  na tabuli nadpisy:
                        Největší  zázrak přírody:
  Škůdci  přírody:
                        Ochrana  přírody:
                        Studenti  postupně říkají své nápady. Lektor zapisuje na tabuli.
                      cv. 1 Zpátky do přírody
                        Studenti  odpovídají na otázku a vyjmenovávají, co dává příroda člověku a co dává člověk  přírodě. Zamýšlejí se nad tím, jak se lidé k přírodě chovají. Můžou také  říct, jak vypadá příroda v jejich zemi, jak často jezdí do přírody, jestli  nějakým způsobem přispívají k ochraně přírody. Pak čtou potichu úvodní  text, pak ještě jednou nahlas a řeší navazující úkoly cv. 2 +3.
  cv. 4 Studenti si  přečtou text ještě jednou a vyhledávají v textu vhodná adjektiva. Pak  vytvářejí se slovním spojením krátké věty. Studenti můžou přiřazovat  k substantivům ještě adjektiva, která si sami vymyslí.
                        Např.  lesy – husté, jehličnaté, zničené
  cv. 5  Studenti se opět vracejí k úvodnímu textu  a pak doplňují chybějící informace. 
  cv. 6  Studenti čtou uvedená tvrzení a říkají,  jestli to platí také o nich.
  cv. 7 Přírodní  zajímavosti České republiky 
                        Lektor  přinese mapu ČR, může použít i tu, co je v učebnici. Studenti mají předem  za úkol najít např. na internetu přírodní zajímavosti ČR. Někteří studenti  mohli nějaké zajímavosti osobně vidět, pak budou mluvit o svých zážitcích a  dojmech. Vždycky je dobré mít nějaký zajímavý obrazový materiál. V textu  je zmínka a třech oblastech: České Švýcarsko, Pálava, Šumava. Studenti  shromažďují další informace o těchto místech. Pak diskutují o tom, zda jsou  tyto oblasti pro ně turisticky zajímavé a proč. Porovnávají přírodní  zajímavosti ČR s přírodními zajímavostmi své země.
                        Dalšími  oblastmi, o kterých můžou studenti mluvit, jsou Křivoklátsko, Třeboňsko,  Krkonoše a Bílé Karpaty.
                        Lektor  rozhodne, co je pro studenty přitažlivé a zajímavé.
                        Studenti  čtou text, obtížnější pojmy lektor napíše na tabuli: např. pískovec,  rašeliniště, vápencové skály atd. Studenti vysvětlují tyto pojmy. Pak řeší  úkoly d-i.
  cv. 8 Příroda má mnoho tváří
                        Studenti  si prohlédnou obrázky a říkají, co na nich vidí, jak vypadá příroda. Lektor  může ještě nějaké přírodní motivy následně ukázat např. přírodu v zimě,  přírodu v jiných zemích – kontrasty jehličnatý les x palmy, jezera nebo  moře x poušť
                        Studenti  pomocí obrázků opakují to, co se doposud naučili. Říkají, kdy jezdí do přírody,  jaké roční období mají nejraději atd.
  cv. 9  Příroda  je úžasná
                        poslechové  cvičení
                        Studenti  si poslechnou vypravování 4 osob. Řeší  úkoly ze cv. 9 + 10. Pak vypravují svými slovy příběhy z ankety. Můžou  využít fotky ze cv. 9.
                      cv. 11 Jdeme do  Zoo
                        poslechové  cvičení
                        Lektor  se ptá studentů, kdy byli naposledy v Zoo. Jaká zvířata tam viděli. Proč  lidé chodí do Zoo?  Lektor informuje  studenty o Zoo v Praze a Dvoře Králové, případně může zadat studentům úkol  zjistit co nejvíce informací o Zoo v ČR.
                        Studenti  poslouchají rozhovor a řeší úkoly a, b.
                            cv. 12   Co  nejvíce škodí přírodě?
                        V tomto  cvičení se studenti zamýšlejí nad devastací přírody. Vybírají z uvedených  možností a zdůvodňují své rozhodnutí. Studenti uvádějí i vlastní příklady toho,  co ohrožuje přírodu.
                            cv. 13 Jak  pomoci přírodě 
                        Studenti  čtou charakteristiku 3 typů lidí a řeší úkoly a, b. Ve cv. c) vybírají  z uvedených možností, jak pomáhají k ochraně přírody. 
                            cv. 14 Přírodní  katastrofy
                        Studenti  si nejprve prohlédnou obrázky a říkají, o jaké přírodní katastrofy se jedná.
                        Pak  si přečtou charakteristiku, ke které přiřadí přírodní katastrofu.
                        Dále  mluví o tom, jaké přírodní katastrofy se vyskytují v jejich zemi. Zda  nějakou přírodní katastrofu zažili.
                        Lektor  může uvést příklad povodní v ČR.
                        Studenti  diskutují o následcích přírodních katastrof, jak pomoci lidem  z postižených oblastí.
                        Lektor  napíše přehled na tabuli – přírodní katastrofa - následky
                            cv. 15  Sportujeme v přírodě
                        Studenti  popisují jednotlivé druhy sportů, říkají, jaké vybavení je potřebné pro uvedený  sport, zda také sportují, o jaký sport se (ne) zajímají.
                        Na  obrázku je muž, hraje golf, potřebuje golfové hole.
   Lektor klade dodatečné otázky. Např. Proč ten  muž hraje golf? Jak dlouho?  Jak často?  Kde hraje golf?
                        cv. 16 Lektor se ptá  studentů, jestli chodí na horské túry. Co si berou s sebou? Jaké mají  oblečení? Kam chodí na horskou túru? Pak studenti vybírají z uvedených  příkladů ve cv. 16 věci, které jsou pro ně nejdůležitější, a které nejsou vůbec  důležité.
                        cv. 17 Nordic  Walking
                        poslechové  cvičení
                        Lektor  se nejprve ptá studentů, jestli se tímto sportem zabývají.  Co vědí o tomto sportu. Pak studenti  poslouchají vypravování a řeší úkoly.
                        cv. 18 Zde jsou témata  k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a v jaké části  hodiny rozhovory zařadí.
                      Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti  diskutují o tom, proč je důležité třídit odpad. Jak se třídí odpad  v jejich zemi. Co nejvíce vyhazují do odpadkového koše.